Varumärkes- strategi

Styrkan hos ett varumärke bestäms inte av företaget eller organisationen utan av de som kommer i kontakt med det. Med en genomarbetad varumärkesstrategi som vilar på en tydlig varumärkes­plattform ökar möjligheterna att kunna styra varumärket så att det uppfattas på det sätt som önskas.

På Reform Society har vi många års samlad erfarenhet av att både ta fram och implementera varumärkesplattformar och -strategier, åt såväl kommersiella företag som ideella organisationer, myndigheter och andra samhällsaktörer.

Vi har utvecklat en arbetsmetod och modell som vi arbetar efter – varumärkeshjulet. Modellen består av åtta delar men kan anpassas till både omfattning och innehåll utifrån behov och förutsättningar. Workshops är en central del i arbetet och de som deltar är oftast hela eller delar av ledningen, men i en mindre verksamhet kan det vara samtliga medarbetare.

Varje organisation har sina unika utmaningar och ett varumärkesarbete kan ha olika syfte och mål. Det definierar vi tillsammans i det inledande arbetet och det påverkar processen framåt. Vår erfarenhet är att en inte obetydlig vinst med ett varumärkesarbete är att det skapar ett starkt stöd och engagemang internt. Det blir en boost för hela organisationen.

Vill du veta mer?
Prata med
Thomas
Thomas Olingsberg
Varumärkesstrateg / Copywriter
thomas.olingsberg@reformsociety.se
070-629 98 57
Maila
Thomas